Profilkläder

Profilkläder är klädesplagg som är märkt med en text eller logga som profilerar ett företag, produkt eller organisation. Vanligast är att kläderna är screentryckta men det finns även andra alternativ som till exempel transfertryck och brodyr.

4502 produkter

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Women´s Star Poloshirt

Women´s Star Poloshirt

Från 106,00 kr

Men´s Bahrain T-Shirt

Men´s Bahrain T-Shirt

Från 34,50 kr

Men´s Dogo Premium T-Shirt

Men´s Dogo Premium T-Shirt

Från 45,55 kr

Men´s Star Poloshirt

Men´s Star Poloshirt

Från 106,00 kr

Atomic 150 T-Shirt

Atomic 150 T-Shirt

Från 31,85 kr

Women´s Bahrain T-Shirt

Women´s Bahrain T-Shirt

Från 34,50 kr

Kids´ Dogo Premium T-Shirt

Kids´ Dogo Premium T-Shirt

Från 35,90 kr

Men´s Montecarlo T-Shirt

Men´s Montecarlo T-Shirt

Från 50,50 kr

Men´s Urban Hooded Sweatshirt

Men´s Urban Hooded Sweatshirt

Från 201,00 kr

Kids´ Montecarlo T-Shirt

Kids´ Montecarlo T-Shirt

Från 43,40 kr

Women´s Montecarlo T-Shirt

Women´s Montecarlo T-Shirt

Från 50,50 kr

Men´s Golden Organic T-Shirt

Men´s Golden Organic T-Shirt

Från 66,00 kr

Men´s Nebraska Softshell Jacket

Men´s Nebraska Softshell Jacket

Från 327,00 kr

Vinson Organic Hooded Sweatshirt

Vinson Organic Hooded Sweatshirt

Från 321,00 kr

Women´s Golden Organic T-Shirt

Women´s Golden Organic T-Shirt

Från 66,00 kr

Men´s Finland Jacket

Men´s Finland Jacket

Från 325,00 kr

Women´s Urban Hooded Sweatshirt

Women´s Urban Hooded Sweatshirt

Från 201,00 kr

Kids´ Star Poloshirt

Kids´ Star Poloshirt

Från 82,50 kr

Batian Organic Sweatshirt

Batian Organic Sweatshirt

Från 250,00 kr

Women´s Finland Jacket

Women´s Finland Jacket

Från 325,00 kr

Imperial - T-Shirt IMPERIAL HERR 190g

Imperial - T-Shirt IMPERIAL HERR 190g

Från 46,75 kr

Men´s Norway Jacket

Men´s Norway Jacket

Från 340,00 kr

Women´s Nebraska Softshell Jacket

Women´s Nebraska Softshell Jacket

Från 327,00 kr

Men´s Annapurna Sweatshirt

Men´s Annapurna Sweatshirt

Från 175,00 kr

Women´s Norway Jacket

Women´s Norway Jacket

Från 340,00 kr

Regent - REGENT Uni T-shirt 150g

Regent - REGENT Uni T-shirt 150g

Från 35,00 kr

Summer Ii - SUMMER II HERR Pique 170g

Summer Ii - SUMMER II HERR Pique 170g

Från 88,50 kr

Snake - SNAKE Hood Sweater

Snake - SNAKE Hood Sweater

Från 158,00 kr

Regent Kids - REGENT BARN T-SHIRT 150g

Regent Kids - REGENT BARN T-SHIRT 150g

Från 30,45 kr

Imperial Women - T-Shirt IMPERIAL DAM 190g

Imperial Women - T-Shirt IMPERIAL DAM 190g

Från 46,75 kr

North - NORTH Fleecejacka med dragk

North - NORTH Fleecejacka med dragk

Från 240,00 kr

Regent Women - REGENT DAM T-SHIRT 150g

Regent Women - REGENT DAM T-SHIRT 150g

Från 38,00 kr

rPET Eco-set

rPET Eco-set

Från 342,00 kr

Dubbelstickad halsduk

Dubbelstickad halsduk

Från 112,00 kr

Perry - Handduk organisk bomull 140x70

Perry - Handduk organisk bomull 140x70

Från 155,00 kr

Crusader Men - CRUSADER T-shirt för herrar

Crusader Men - CRUSADER T-shirt för herrar

Från 50,50 kr

Supreme halsduk med instickad design

Supreme halsduk med instickad design

Från 112,00 kr

Perfect Men - PERFECT HERR Poique 180g

Perfect Men - PERFECT HERR Poique 180g

Från 119,00 kr

Vävd halsduk

Vävd halsduk

Från 64,00 kr

Surf - SURF Unisex vindjacka

Surf - SURF Unisex vindjacka

Från 162,00 kr

Vad är profilkläder?


Profilkläder är klädesplagg som är märkt med en text eller logga som profilerar ett företag, produkt eller organisation. Vanligast är att kläderna är screentryckta men det finns även andra alternativ som till exempel transfertryck och brodyr.

Profilkläder som marknadsföring


Att använda profilkläder som marknadsföring har otroligt många fördelar. För att bara nämna några stycken:
1. Varumärket marknadsförs enkelt och effektivt.
Det krävs inte mycket arbete för att marknadsföra sig effektivt. Genom att låta personalen bära profilkläder behöver de inte lägga ner onödig tid på annan marknadsföring. Man synliggör varumärket ute bland folk utan att personalen behöver göra något annat än att bara bära kläderna. Vandrande reklampelare alltså.
2. Det är en billig typ av marknadsföring.
Jämfört med annan typ av marknadsföring, som till exempel tv- reklam, telefonförsäljning och annan direktreklam, är profilkläder en billig typ av marknadsföring. Man får helt enkelt mycket marknadsföring för lite pengar.
3. Ger ett professionellt intryck.
När alla i den synliga verksamheten använder sig av profilkläder får kunden ett mer övertygande och tillitsfullt intryck. Det ser professionellt och enhetligt ut. Tänk bara på att profilkläderna ska vara hela och rena, samt bäras på ett snyggt sätt.
4. Skapar en vi-känsla.
När alla klär sig i samma kläder skapas en vi-känsla och alla hamnar på samma nivå. Profilkläder skapar en känsla av samhörighet och uppmuntrar på så vis personalen att samarbeta och sträva mot samma mål.
5. Profilkläder kan användas till alla tillfällen.
Eftersom det idag finns ett sådant gediget och brett utbud av profilkläder kan man enkelt anpassa kläderna efter tillfälle, behov och storlekar.

Vilka profilkläder är bäst?



De bästa profilkläderna är de som bäst tjänar sitt syfte. När man väljer profilkläder finns det några saker man ska tänka på.
I vilket sammanhang ska profilkläderna användas?
Ska kläderna användas till de anställdas vardag eller ska de bara användas på event eller liknande?
Hur länge kommer profilkläderna användas?
Hur länge är profilkläderna relevanta? Ska de bara användas för att marknadsföra en ny produkt under en kort tid eller ska de användas under en lång tid? Tänk då på att trycka ett rimligt antal så att du sedan slipper kasta en massa kläder och förlora onödiga pengar. Kanske kan du välja ett tryck som kan användas igen genom att undvika datum och liknande.
I vilket klimat ska profilkläderna användas?
Ska profilkläderna användas utomhus i ett klimat som kräver ytterkläder är det smartast att köpa in jackor, regnkläder eller mössor medan, om det är varmt, t- shirts och andra sommarkläder. Om profilkläderna ska användas inomhus kan det med fördel finnas flera olika alternativ beroende på de anställdas behov.
Hur länge kommer profilkläderna användas?
Ska profilkläderna användas mycket och under en lång tid, till exempel i en affär eller annan verksamhet med mycket kundkontakt eller ska de bara användas under ett event för att till exempel marknadsföra en ny produkt?
Vilket syfte har profilkläderna?
Syftet är att göra potentiella kunder uppmärksamma på det som marknadsförs. Frågan är vad man vill uppnå med marknadsföringen. Är syftet ett CTA eller att representera? Om man är ute efter ett CTA (Call To Action) kan det vara smart att även trycka dit en hemsideadress, ett påstående eller en fråga.

Vad är skillnaden mellan profilkläder och skyddskläder?


Profilkläder har som syfte att marknadsföra ett företag eller produkt. De ska alltså sprida ett budskap genom att ha en logga eller ett företagsnamn på sig.Skyddskläder har som syfte att skydda en anställd i tjänsten. Skyddskläder kan till exempel vara varselkläder, skyddsdräkt, skor med stålhätta eller skyddshandskar. Skyddskläder är obligatoriska och måste användas i tjänsten för att personen ska bli försäkrad. Företaget är skyldigt att tillhandahålla skyddskläder.

Är profilkläder avdragsgillt?


Profilkläder är avdragsgillt eftersom de används i marknadsföringssyfte. Det finns dock några krav som satts upp av Skatteverket.
Profilkläderna ska tydligt visa vilket företag eller produkt som marknadsförs antingen genom en logga, namnet på företaget eller en specifik produkt.
Profilkläderna ska användas som arbetskläder i tjänsten.
Profilkläder ska vara obligatoriska i tjänsten.
Profilkläderna ska vara anpassade och enhetliga för tjänsten.
Profilkläder ska märkbart visa upp sin logga eller företagsnamn på så sätt att kläderna inte kan misstolkas som vanliga kläder.

Får man använda profilkläder privat?


Profilkläder ska bara användas i marknadsföringssyfte. För att kläderna ska bli avdragsgilla får därför inte kläderna användas privat. Det kan även medfölja andra risker med att låta sin personal eller dig själv bära profilkläder privat. När kläderna används blir personen som bär dem ett ansikte utåt för företaget. Det innebär att även fast personen inte jobbar måste han eller hon visa och uppföra sig som om de gjorde det eftersom de förknippas med företaget. Det skulle till exempel kunna skada varumärket om någon agerade otrevligt, aggressivt eller rent av kriminellt medan de bar ett företags profilkläder. En annan anledning är att arbetskläderna snabbare slits ut och kommer behöva bytas ut oftare, vilket utgör en merkostnad för företaget.