- Piké - Kortärmad - Halsringning med kantband - Ribbstickad krage - Mudda...
Från
106,00 kr
- Funktionell T-shirt i våfflad interlock med korta raglanärmar - Rund halsringn...
Från
34,50 kr
- Piké - Kortärmad - Halsringning med kantband - Ribbstickad krage - Mudda...
Från
106,00 kr
- Singel jersey - T-shirt med dubbelt lager i halslinningen - Förstärkta, dold...
Från
31,85 kr
- Funktionell T-shirt i dammodell i våfflad interlock med korta raglanärmar - Ru...
Från
34,50 kr
- Piké - Funktionell T-shirt - Raglanärmar - Rundringad med kantband - Sid...
Från
50,50 kr
- 100 % piképolyester - Funktionell T-shirt - Raglanärmar - Rundringad med k...
Från
43,40 kr
- Exteriör: 100% polyester, 300T; Foder: 100% polyester; Polstring: 100% polyester...
Från
325,00 kr
- 100 % pikébomull - Kortärmad - Slå med 3 färgmatchade knappar - Halsringni...
Från
82,50 kr
- Exteriör: 100% polyester, 300T; Foder: 100% polyester; Polstring: 100% polyester...
Från
325,00 kr
- Yttre material: 100 % polyester, 300 taft; Foder: 100 % polyester, 290 taft; Pol...
Från
340,00 kr
- Yttre material: 100 % polyester, 300 taft; Foder: 100 % polyester, 290 taft; Pol...
Från
340,00 kr
Modernt gåvoset tillverkat i mijövänliga material i kartong med egen design. Halsd...
Från
342,00 kr
Marknadens populäraste halsduk för både företag och klubb. Instickad design i upp ...
Från
112,00 kr
Perfekt halsduk för avancerad design. Vävd med täta fina stygn. Vävd design i upp ...
Från
64,00 kr
Vad är profilkläder?
Profilkläder är klädesplagg som är märkt med en text eller logga som profilerar ett företag, produkt eller organisation. Vanligast är att kläderna är screentryckta men det finns även andra alternativ som till exempel transfertryck och brodyr.
Profilkläder som marknadsföring
Att använda profilkläder som marknadsföring har otroligt många fördelar. För att bara nämna några stycken:
1. Varumärket marknadsförs enkelt och effektivt.
Det krävs inte mycket arbete för att marknadsföra sig effektivt. Genom att låta personalen bära profilkläder behöver de inte lägga ner onödig tid på annan marknadsföring. Man synliggör varumärket ute bland folk utan att personalen behöver göra något annat än att bara bära kläderna. Vandrande reklampelare alltså.
2. Det är en billig typ av marknadsföring.
Jämfört med annan typ av marknadsföring, som till exempel tv- reklam, telefonförsäljning och annan direktreklam, är profilkläder en billig typ av marknadsföring. Man får helt enkelt mycket marknadsföring för lite pengar.
3. Ger ett professionellt intryck.
När alla i den synliga verksamheten använder sig av profilkläder får kunden ett mer övertygande och tillitsfullt intryck. Det ser professionellt och enhetligt ut. Tänk bara på att profilkläderna ska vara hela och rena, samt bäras på ett snyggt sätt.
4. Skapar en vi-känsla.
När alla klär sig i samma kläder skapas en vi-känsla och alla hamnar på samma nivå. Profilkläder skapar en känsla av samhörighet och uppmuntrar på så vis personalen att samarbeta och sträva mot samma mål.
5. Profilkläder kan användas till alla tillfällen.
Eftersom det idag finns ett sådant gediget och brett utbud av profilkläder kan man enkelt anpassa kläderna efter tillfälle, behov och storlekar.
Vilka profilkläder är bäst?
De bästa profilkläderna är de som bäst tjänar sitt syfte. När man väljer profilkläder finns det några saker man ska tänka på.
I vilket sammanhang ska profilkläderna användas?
Ska kläderna användas till de anställdas vardag eller ska de bara användas på event eller liknande?
Hur länge kommer profilkläderna användas?
Hur länge är profilkläderna relevanta? Ska de bara användas för att marknadsföra en ny produkt under en kort tid eller ska de användas under en lång tid? Tänk då på att trycka ett rimligt antal så att du sedan slipper kasta en massa kläder och förlora onödiga pengar. Kanske kan du välja ett tryck som kan användas igen genom att undvika datum och liknande.
I vilket klimat ska profilkläderna användas?
Ska profilkläderna användas utomhus i ett klimat som kräver ytterkläder är det smartast att köpa in jackor, regnkläder eller mössor medan, om det är varmt, t- shirts och andra sommarkläder. Om profilkläderna ska användas inomhus kan det med fördel finnas flera olika alternativ beroende på de anställdas behov.
Hur länge kommer profilkläderna användas?
Ska profilkläderna användas mycket och under en lång tid, till exempel i en affär eller annan verksamhet med mycket kundkontakt eller ska de bara användas under ett event för att till exempel marknadsföra en ny produkt?
Vilket syfte har profilkläderna?
Syftet är att göra potentiella kunder uppmärksamma på det som marknadsförs. Frågan är vad man vill uppnå med marknadsföringen. Är syftet ett CTA eller att representera? Om man är ute efter ett CTA (Call To Action) kan det vara smart att även trycka dit en hemsideadress, ett påstående eller en fråga.
Vad är skillnaden mellan profilkläder och skyddskläder?
Profilkläder har som syfte att marknadsföra ett företag eller produkt. De ska alltså sprida ett budskap genom att ha en logga eller ett företagsnamn på sig.Skyddskläder har som syfte att skydda en anställd i tjänsten. Skyddskläder kan till exempel vara varselkläder, skyddsdräkt, skor med stålhätta eller skyddshandskar. Skyddskläder är obligatoriska och måste användas i tjänsten för att personen ska bli försäkrad. Företaget är skyldigt att tillhandahålla skyddskläder.
Är profilkläder avdragsgillt?
Profilkläder är avdragsgillt eftersom de används i marknadsföringssyfte. Det finns dock några krav som satts upp av Skatteverket.
Profilkläderna ska tydligt visa vilket företag eller produkt som marknadsförs antingen genom en logga, namnet på företaget eller en specifik produkt.
Profilkläderna ska användas som arbetskläder i tjänsten.
Profilkläder ska vara obligatoriska i tjänsten.
Profilkläderna ska vara anpassade och enhetliga för tjänsten.
Profilkläder ska märkbart visa upp sin logga eller företagsnamn på så sätt att kläderna inte kan misstolkas som vanliga kläder.
Får man använda profilkläder privat?
Profilkläder ska bara användas i marknadsföringssyfte. För att kläderna ska bli avdragsgilla får därför inte kläderna användas privat. Det kan även medfölja andra risker med att låta sin personal eller dig själv bära profilkläder privat. När kläderna används blir personen som bär dem ett ansikte utåt för företaget. Det innebär att även fast personen inte jobbar måste han eller hon visa och uppföra sig som om de gjorde det eftersom de förknippas med företaget. Det skulle till exempel kunna skada varumärket om någon agerade otrevligt, aggressivt eller rent av kriminellt medan de bar ett företags profilkläder. En annan anledning är att arbetskläderna snabbare slits ut och kommer behöva bytas ut oftare, vilket utgör en merkostnad för företaget.